Ana sayfa » IELTS Çözüm Rehberi
ielts sınavı

IELTS Çözüm Rehberi

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

TOEFL IELTS hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi bu alanda dünyanın en önemli İngilizce Dil sınavları olarak kabul edilen toefl ve ielts hakkında.Sizleri önemli iki sınav hakkında bilgilendirmek için WOLA tarafından derlenen yazımızda bazı önemli ip uçlarına değineceğiz.Yazımızı lütfen dikkatlice okuyup anlamaya çalışın!

Merhaba bu yazımızda W.O.L.A. olarak Reading havuzuna dalacağız hep birlikte.

W.O.L.A. yıllardır üniversite öğrencilerini ve TOEFL, IELTS, BULATS, YDS vb. sınavlarda başarı kazanmak isteyen kişileri hep zirveye taşımış bir kuruluştur.

Bünyesinde köklü üniversitelerden, “köklü” uzman ve ayrıca üniversitelerde akademisyen olarak çalışmış profesyonel bir kadro ile hizmet vermektedir.

Başarı düzeyi %95’in altına düşmemiş bir eğitim kurumu olarak diğer kurslarla karşılaştırılabilir mi? O sizin takdirinize kalmış.

Reading Hazırlık sınıflarının en çok zorlandığı kısımdır.

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;

Genellikle sınavlarda ya en yüksek yüzdelik dilime sahip olan ya da Writing bölümünden sonraki en yüksek yüzdelik dilime sahip olan kısımdır.

Fakat birkaç teknik uygulayarak Reading kısmı üstesinden gelinebilecek dört temel bölümden birisidir.

Reading bölümünün en güzel yanı diğer Writing, Listening ve Speaking bölümlerinin aksine soruların cevaplarını içerisinde barındırmasıdır.

Konu hakkında herhangi bir bilginiz olmasına gerek yoktur.

İlerideki vereceğimiz adımları takip ederek Reading kısımlarını artık bu şekilde çözmeye devam edin.

Sizler de bu kısımda aslında tüm soruların cevaplarının metnin içerisinde olduğunun farkına varacaksınız.

IELTS Çözüm Rehberi

WOLA IELTS.jpg
READING SINAV SORU ÇEŞİTLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİ VE TAKTİKLERİ

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;

Öncelikle “Okuduğunu Anlama Nedir?” başlığını inceleyeceğiz!

Okuduğunu anlama: belirli bir metnin ne anlama geldiğini ve yazarın hem metinsel hem de alt metinsel olarak aktarmaya çalıştığı fikirleri anlamaktır.

Herhangi bir metni okumak için sadece parçanın birebir kelime anlamını değil,

aynı zamanda bu kelimelerin birbirleriyle olan ilişkilerini, kelimelerin arkasındaki bağlamı,

ince dil bağlantısını ve kelime kullanımının metnin altındaki duyguyu ve anlamını nasıl etkileyebileceğini,

metnin daha büyük ve tutarlı bir bütün olarak nasıl bir araya geldiğini anlamamız gerekiyor.

İnceleme

IELTS Çözüm Rehberi

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Örnek olarak;

Jane Austen‘in, Aşk ve Gurur romanından ilk satıra bir göz atalım:

It is a truth universally acknowledged, that a man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.

Zengin bir adamın mutlaka bir eşe ihtiyacı olduğu evrensel olarak kabul edilen bir gerçektir.

Şimdi, bu örneği sadece kelime kelime incelediğimiz zaman şu anlam çıkmaktadır.

Tüm zengin erkeklerin eşlere ihtiyacı vardır.Ancak metnin bağlamı, kelime seçimi ve ifadesi aslında bu yorumu tersleyen bir durumdadır.

Evrensel olarak kabul edilen = universally acknowledged;
ve
İstemek zorunda = must be in want of;

ifadelerini kullanarak aslında sosyal bir gerçeği ince ince iğnelemektedir yazar.

Böyle bir girişle yazar, işi gücü bırakmış evlilikle meşgul olan bir toplumu okuduğumuzu anında anlamamızı ister.

Austen, bu şekilde, birkaç kelimeyle, okuyucuya aslında hikâyenin temasını, kültürünü ve içerisindeki karakterlerin kafa yapısı gibi birkaç fikri tek cümle ile aktarmış oluyor.

Evrensel olarak kabul edilen = universally acknowledged
ve
İstemek zorunda = must be in want of.

Şimdi küçük bir örneğe baktıktan sonra, her öğrencinin zihnini sürekli olarak rahatsız eden bir soruya yönelelim;

Peki okuduğunu anlama nasıl gelişir?

Kabul edilmeli ki, gerek sınavlardaki Reading gerekse normal günlük bir okumanın aslında basit bir durum olmadığıdır;

özellikle ikinci bir dilde okumalar yapılıyorsa.

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Neden?

Reading kısmı bazen çok zaman alan, yoğun bilgi içerikli ve insanın enerjisini ciddi anlamda tüketen bir duruma gelebiliyorken,

öte yandan Reading kısmını rahat bir şekilde anlayıp önümüze çıkan her soruya özgüvenle cevap vermenin tadı da ayrı bir konudur.

Eğer bir parçayı iyi kavramışsanız, çoğu soruyu tek bir okumada cevaplayabileceğiniz anlamına gelmektedir,

eşittir yüksek not, eşittir parçalardan edindiğiniz (her ne kadar gereksiz bilgi olarak gözükse de) genel kültür.

Reading kısmını çözmek ve bu alanda doğru bir yol almak için en önemli faktörlerden biri ;

aslında bu konu için benimsediğiniz Reading parçasına ya da her hangi bir kitaba karşı edindiğiniz yaklaşım etrafında döner.

Yaklaşımınız Reading “sorunsalı” ile nasıl baş edeceğinizin, aslında kavramaları okumada nasıl performans gösterdiğinizin merkezi haline gelir.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Peki bu yaklaşım nasıl olmalıdır?

Aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurarak Reading çözme “tekniğimizi” ya da yaklaşımımızı yavaş yavaş inşa etmeye başlayabiliriz:

1. Önemsiz detayları çok kafaya takmayın;
Ayrıntılar önemlidir, ancak örnekler, çizimler vb. detaylara takılıp kalmayın.

Sadece örnekler değil, öncelikle bir parçadaki ana fikri yakalamak önemlidir.

Genel akış ve yapının kavranması, soruları analiz etmenize ve cevaplamanıza yardımcı olacaktır.

2. Ezberlemeyin;
Herhangi bir okuma parçasında ya da bir kitapta bulunan her kelimeyi bilmenize ya da ezberlemenize gerek yoktur.

Parçadaki akış, yapı ve ana noktaları anlamak sizin önceliğiniz olmalıdır.

Sizden “fact” ya da “spesifik” bir nokta istendiğinde ilgili kısmı tekrardan okuyacaksınızdır.

3.İlk önce parçayı okumayın;
Her zaman önce soruları gözden geçirin ve sonra parçaya dönüş yapın.

Bu, parça içerisinde bulmanız ya da bakmanız için ihtiyacınız olan şeylere odaklanmanızı sağlayacaktır.

 Sadece sorulara odaklanın ve belirli bir cevap seçeneğine odaklanmayın tüm cevap seçenekleri aklınızın bir köşesinde olmalı.

Sorulara hızlı bir bakış ve anahtar kelimelerin altını hızlı bir şekilde çizmek yeterlidir.

4.Okuma parçalarını anlamak için kelime bilgisi becerisi evet önemli !

Ama sınav esnasında bilmediğiniz kelimelere çok aşırı takılmayın.

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;


Güçlü bir kelime dağarcığına sahip olmak iyidir ancak ;

Shakespeare eserlerini okuyacak kelime dağarcığına sahip olmamak herhangi bir başka parçayı anlamanızı engellemeyecektir.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Nasıl?

Bu yüzden kendinizi bu alanda stres altına sokmayın ve parçaları okurken, parçanın ana fikrini ve

ana noktalarını anladığınızdan ve belirli kelimelere takılıp kalmadığınızdan emin olun.

5. İlk önce anlayamayacağınız kısımları irdeleyerek vakit kaybetmeyin.

Zaman zaman kavrayamadığımız birçok parça ile karşılaşıyoruz. Lakin sınavda böyle bir parça ile savaş veriyorsanız sabırlı olmakta fayda vardır.

Kolayca anlayabileceğiniz kısımlara yönelin ve o kısımlara daha çok odaklanın.

Anlamadığınız kısma dönmek zorunda kalana kadar diğer soruları vs. bitirmeye öncelik verin.

6. Doğru seçenek her zaman parçanın içerisindedir! Başka yerde aramamalısınız.


Parçanın kapsamı dışında olan seçeneklerden hiçbiri doğru yanıt değildir.

Doğru cevap her zaman parçada verilen bilgilere dayanmaktadır.

Parça ile ilgisi olmayan ya da parçada geçmeyen şıkları direkt eleyerek cevap sahanızı daraltabilirsiniz.

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;

7. Zıtlık bağlaçlarının hafife almayın.


Parçayı dikkatli bir şekilde okumadıysanız, zıtlık bağlaçlarının tuzağına düşme olasılığınız çok yüksektir.

Bir parça, bir cümleye odaklanmış devam ederken daha sonra; “ama” veya “ancak” gibi zıtlık bağlaçları ile son cümlede tüm akışı değiştirebilir.

Bu genellikle parça genelinde kaybolmuş ve aceleyle bir sonuca varmaya çalışan okuyucular için mutlak bir tuzaktır.

8. Okuduğunuz her metin ve her parçanın paragrafları için notlar çıkarın.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ


Belirsiz/soyut içeriği olan metinleri okurken, sonradan metne döndüğünüzde referans olması için bazı kısa notlar çıkardığınızdan emin olun.

Parçanın genel akışı, yapısı, paragraf bağlantıları ve önemli noktalar hakkında kısa ve net notlar yazmalısınız.

Unutmayın ki, uzun uzun notlara ihtiyacınız olmayacak, sadece parçadaki genel ve

önemli noktaları hızlı ve kısa bir şekilde not etmelisiniz.

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;

9. Parçayı okumaya başlamadan önce sorulara göz atın.


Bu gerçekten yapılması kolay olmayan bir şeydir lakin eğer bu konuda yeterince pratik yapıp işin temelini kaparsınız.

Çok yüksek bir ihtimalle bu yeteneği kazandıktan sonra Reading parçalarının sorularını çözmek oldukça kolay gelecektir.

Parçaları okurken, zihninizde sorulabilecek olası soruları oluşturmaya çalışın.

Hızlı bir şekilde ve parçanın hangi bölümlerinin soru sorulmaya uygun kısımlar olduğu çıkarımı da sizi bir adım öteye şüphesiz bir şekilde taşıyacaktır.

10. Giriş paragrafı ve son paragraf her zaman için ekstra dikkat gerektiren kısımlardır.


Metnin ana fikri gibi sorular önünüze gelen parçaların genel konularını temel alarak parçanın tümünü anlamanıza dayanmaktadır.

Bu soru türlerinin cevapları için genel olarak bakacağınız yer parçaların ilk ve son paragrafları olacaktır.

Bu paragraflardan mümkün olduğu kadar eksik bir yer bırakmadan tüm detayları anladığınızdan emin olmalısınız.

11. Parçaları okurken sürekli kendinize sorular sorun.


Parçaları okuduğunuz esnada dikkatinizi parçada tutmak ve bağlamdan kopmama adına,

parça ile ilgili bazı temel sorular zihninizde dönüp durmalı.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Yazar;

Değinmek istediği ana nokta nedir?

Neden Bunu yazmış?

Metnin ana temasını nasıl aktarıyor?

Yazar parçayı nasıl bir akışla yazmış ve nasıl bir akış içerisinde yazmış?

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi;

Son olarak;

Reading sorularını çözerken canlanacağınız beklemeyin.

Muhtemelen tam aksini tecrübe edeceksinizdir ya da hali hazırda ediyorsunuzdur.

Neden?

Reading parçalarının konuları genel olarak sıkıcıdır fakat bunun enerjinizi düşürmesine izin vermeyin.

Nasıl?

Okuduğunuz metinlerden aldığınız bilgilerin bir gün işinize yarayacağını ya da en kötü ihtimalle genel kültür olarak size geri döneceğini düşünün.

Psikolojik olarak herhangi bir şey yapmaya başlarken ki şevkiniz ya da isteksizliğiniz işin geri kalan kısmını etkiler.

Parçalara karşı tarafsız bir yaklaşım göstermelisiniz, nedeni;

Sevmediğiniz bir konu ya da kültürünüze ters olan bir konu üzerine yazılmış bir parçanın sorularını çözerken,

kendi bildiğiniz doğrular değil parça içerisinde geçen doğrular işinize yarayacaktır.

Ayrıca kendinizi zihinsel olarak zorlamayın.

 

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Şimdiye kadar bahsettiklerimiz, okuma parçalarını çözerken edinmemiz gereken genel yaklaşımın temellerini oluşturmalıdır.

Aklınızda tutmanız gereken Reading kısmı için genel noktalardan oluşmaktadır.

Bu maddeler ya da tavsiyeler, Reading parçalarını çözerken odağınızı geliştirecek,

konuyu kavramanızı artıracak ve parçaları daha iyi bir kavrayış sunacaktır.

Bunları başarırsanız, alacağınız notlar küçümsenmeyecek seviyeye gelecektir.

 

Reading Okuma Yaparken Uygulayacağımız 4 Temel Teknik…

Başlarken şundan bahsetmekte fayda var diye düşünüyorum,

vereceğimiz tekniklerin ilki sınav kapıya dayanmadan uygulamanız gereken bir bölümdür.

1. Adım:

Kelime;

Sınav(lar)dan önce uygulamamız gereken aslında en önemli kısım kelime bilgisidir.

Reading parçalarında her ne kadar sorunun cevapları metinde yer alsa da; bu cevapları teşhis edip doğru cevaba gitmeniz açısından önem teşkil etmektedir.

Bol bol kelime çalışması uygulayacağımız ilk adım ve ilk tekniktir. Bunun için sayısızca kaynak mevcuttur.

Bu kaynaklardan hem kelime haznenize kelimeler katıp hem bol bol pratik yapabilirsiniz.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Reading kısmı için kelimelerin telaffuzu vs. çok önemli değildir sadece kelimenin cinsini ve anlamını bilmeniz önemlidir.

TOEFL ve IELTS sınavında en çok çıkan kelimeleri bulup çalışmaya başlamanız sizi bir adım öne geçirecektir.

Genel olarak konu ne olursa olsun çıkan kelimeler Akademik seviyede bir birine çok benzer ve belirli bir alandaki kelime grupları ile kullanılır.

Sadece kelimeyi bir kez okumak ya da çalışmak veya ezberlemek yeterli değildir hiçbir zaman, en azından çoğu durumda yeterli değildir.

Öğreneceğiniz yeni kelimeyi kendi cümlelerinizle kullanmak, kelimeyi ezberlemek yerine kelimeyi edinmeniz konusunda çok yardımcı olacaktır.

Bu konuda kendiniz deneyip sonuçları görebilirsiniz.

IELTS Çözüm Rehberi

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Örnek;

resign” = “istifa etmek” kelimesini öğrenmek istediğinizi varsayalım.

Bazı örnek cümlelerinizi şu şekilde kurarak kelimeyi kalıcı hale getirmeniz mümkün:

resign” = “istifa etmek
“I am sorry, but I must resign.”
“Üzgünüm, ama istifa etmeliyim.”

“The new manager is already leaving, he resigned yesterday.”
“Yeni yönetici işten ayrılıyor, dün istifa etti.”

“She loves her job and she will never resign.”
“İşini çok seviyor ve asla istifa etmeyecek.”

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

2. Adım:

Soruları Anlama;
Reading bölümünün en çarpıcı kısmı soruları anlamaktır.

Soru kökü sizden ne istiyor?” kısmını başarılı bir şekilde kavrayabilirseniz bu iş tamam demektir.

Aşağıda bir metin ve akabindeki sorular üzerine inceleme yapalım ve her sorunun çözümüne göz atalım.

The Language of Flying

English is universally accepted by airlines these days as the standard language of aviation.

However, people’s understanding and command of the language vary, and although serious mistakes are rare, accidents can be caused by linguistic mix-ups.

In the past ten years, two new factors have made communication in the skies more problematic.

One is the increase in the number of international routes from countries where the aircrews have not had adequate language training.

The other is the commercial pressure on airlines: every second an aircraft spends on the ground costs money and so the skies are becoming even busier.

In some countries, airlines insist that applicants should have excellent English at the interview stage.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

They have to sit an exam that tests speaking, listening, and writing skills.

Staff, then, have to attend a strict teaching program to learn the specialist language of flying.

In other countries, although the procedures are similar, there may not be enough native speakers of English to do the training.

Pilots are only required to know about 300-350 specialist flying words in English, and every switch in the cockpit, or the pilot’s cabin, is labeled in English.

However, an emergency puts language under pressure and people’s language control may slip.

If pilots only know the technical language for flying an airplane, they will not be able to deal with an emergency.

The following example shows how ordinary language can be even more important than technical language.

If a pilot says, ‘We are now at take-off,’ an air traffic controller may understand this to mean that the plane is waiting at the take-off point for further instructions.

If, however, the pilot means that he is actually in the process of taking off, then the risk of an accident increases as a result of a relatively simple language mistake, which causes a misunderstanding between the pilot and the air traffic controller.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

One suggestion as to how this problem can be overcome would be to develop a machine that would act like an “intelligent voice” and sort out any language confusion.

This machine would be programmed to speak the standard aviation phrases used by pilots all over the world.

A pilot would only have to press the right switch to send a message instead of speaking, and the machine would hear the message and send the appropriate reply to the pilot.

The International Civil Aviation Organization (ICAO) is even considering inventing a new language. It would be based on English but include features from various other languages.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

A. What do the following words from the text refer to?

1. They (para. 3, line 2) refers to _________________________________.

2. this problem (para. 6, line 1) refers to the problem of_________________________________.

B. Fill in each gap below using the information in paragraphs 1 and 2.
● These days, all airline companies 1)___________________________ English as the standard language of aviation. However, because people have different 2a) _________________________ and b)____________________________ of the language, linguistic mix-ups which can 3)__________________________________ may occur.

● In the past ten years, communication in the skies has become more problematical because of 4) _____________________________. The first is that the number of international routes from countries where the air crews have not had adequate language training has 5)__________________________. The second is that 6)_________________________ are commercially pressured because every second an aircraft spends on the ground costs money.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

C. Mark the best choice.

1. Which of the following can be inferred from paragraph 3?
a) Not all countries have the same attitude when they choose airline staff.
b) If every switch in the cockpit is labeled in English, pilots don’t need to speak English fluently.
c) Native speakers of English are preferred as pilots in most countries.
d) The pilots have to know more than 300-350 words in English.

2. Which of the following is TRUE according to paragraph 4?
a) The pilots who only speak a technical language can deal with an emergency better.
b) When the cabin pressure increases, the pilots’ language control may slip.
c) Pilots who can speak English well don’t need to know the technical language.
d) When there is an emergency, it is possible to lose control of the language

Aşağıdaki soru kökünü incelediğimiz zaman;

Bizden parçada geçen spesifik kelimelerin ne ile ilgili olduğunu neyden bahsettiğini bulmamızı istemektedir.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Soru kökünü iyice anlamadan soruları çözmüyoruz, dikkat!

A. What do the following words from the text refer to?
1. They (para. 3, line 2) refers to _________________________________.

Parçayı okumadan sorunun bizi yönlendirdiği kısma göz atıyoruz ve unutmuyoruz ki bu tarz sorularda cevap;

Ya bir önceki cümlede ya da Kelimenin içerisinde bulunduğu cümleden çıkarılmalıdır.

En uzak fakat muhtemel ihtimallerden bir tanesi bu kelimeden sonraki cümlede de cevap olabiliyor.

Refer” sorularında şöyle bir mantık yürütmenizi istiyorum. Herhangi bir yazıya başlarken önce bahsettiğiniz konu hakkında ya da

konu içerisinde geçen ismi öncelikli olarak kullanmanız gereklidir ki devamındaki cümlelerde bu isimlerin yerini dolduracak zamirleri kullanabilelim.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Şimdi ilgili kelimenin geçtiği paragraf ve satıra göz atalım;

Cümlenin anlamına baktığımızda ana cümlemiz “Onların bir sınava girmek zorunda olduğundan bahsediyor…

Onlar”ın kim olduğunu anlamak için bir önceki cümleye bakıyoruz ve

“Bazı ülkelerdeki hava yolları, adayların mülakat aşamasında mükemmel bir İngilizceye sahip olmalarında ısrar etmektedir.

Anlamını çıkarıyoruz; sonuç bizi “adaylar = appilcants” sonucuna çıkarıyor.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Sağlamasını yapacak olursak, cümle içerisinde “they = onlar” anlamına gelebilecek iki isim daha bizi karşılıyor;

bazı ülkeler = some countries ve hava yolları = airlines” fakat sorulan zamirin içerisinde yer aldığı cümleye baktığımız zaman cevabın sadece “applicants” olduğunu göreceksiniz.

Çünkü “They = onlar” sınava girmek zorunda diye bir tabir ile karşı karşıyayız. Diğer isimlerin sınava girmek gibi bir yükümlülüklerinin olmadığı çıkarımını rahatlıkla yapabiliriz.

Bundan dolayı cevabımız: “applicants” olmalıdır.

1. They (para. 3, line 2) refers to _______applicants__________________________.

2. this problem (para. 6, line 1) refers to the problem of _________________________________.
Aynı yöntemi bu soruya da uygulayıp doğru cevaba ulaşıyoruz.

2. this problem (para. 6, line 1) refers to the problem of ____________the misunderstanding between the pilot and the air traffic controller _____________________.

Aşağıdaki soru kökünü incelediğimizde verilen iki kısa paragrafın yukarıdaki metinde geçen 1. ve 2. Paragrafa göre çözmemiz gerektiği çıkarımını yapmamız gerekiyor.

Tekrar ediyorum, soru kökünü anlamadan soruyu çözme teşebbüsünde bulunmuyoruz, dikkat!

B. Fill in each gap below using the information in paragraphs 1 and 2.
● These days, all airline companies 1)___________________________ English as the standard language of aviation. However, because people have different 2a) _________________________ and b)____________________________ of the language, linguistic mix-ups which can 3)__________________________________ may occur.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Bu tarz sorularda dikkat etmemiz gereken noktalar başlıca; metin ve sorudaki benzer ifadeleri kaçırmamamızdır.

“Eş anlam kelime bilgisi” ve “1. adımda bahsettiğimiz üzere kelime bilgisi” işimize yarayacaktır ve

özellikle bu tarz sorularda aktif bir cümleyi pasif halde ya da tam tersi durumda görme olasılığı gayet yüksektir.

Ayrıca verilen metinde geçen kelime bir sıfat ya da zarf ya da isim olabilir,

bu cins kelimeleri cevap kısmına yazarken yine verilen boşluğa cinsine uygun bir şekilde seçim yapmamız önem arz etmektedir.

Yukarıdaki ilk soruya baktığımızda metinde pasif halde verilmiş cümleyi soru kısmında aktif durumda vermiş .Sadece fiili doğru bir şekilde yerleştirmemiz gerekmektedir.

Yani ilk sorunun cevabı “accept ya da (universally) accept” olmalıdır.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

İkinci soruya baktığımızda ise “a ve b” kısmı için istenen kelimeler metinde isim olarak geçmektedir:

“understanding” ve “command”. Bundan dolayı kelimelerin anlamlarını bilmemizde fayda vardır .

Bu şekilde istenen yere doğru cevabı yazmamız kolaylaşacaktır.

Üçüncü boşluğa baktığımızda ise bizden bir fiil istediğini anlıyoruz, neden?

Boşluktan hemen önce bir “modal” yapısı var ve bildiğimiz üzere “modal” yapılarından sonra fiil ve fiilin birinci hali gelmesi gerektiğidir.

Bu soruya özgü dikkat etmemiz gereken durum boşluktan sonra da bir “modal” yapısı olmasıdır.

Yani bu yapıdan önce de bir isim veya isim niteliği taşıyan bir yapı getirmemiz gerektiği çıkarımını yapmalıyız.

Metine göz attığımız zaman fiil olarak “cause” ve boşluktan sonraki “modal” yapısı için “accidents” çıkarımını yapabilmeliyiz.

Dikkat etmemiz gereken şey, vermiş olduğumuz cevap yine metinde pasif olarak kullanılmış ve cevapta aktif halde kullanmamız gerekmektedir.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

● These days, all airline companies 1)__(universally)__accept___English as the standard language of aviation. However, because people have different 2a) ___understanding_____ and b)___command___ of the language, linguistic mix-ups which can 3)__casue accidents____ may occur.

● In the past ten years, communication in the skies has become more problematical because of 4) _____________________________. The first is that the number of international routes from countries where the air crews have not had adequate language training has 5)__________________________. The second is that 6)_________________________ are commercially pressured because every second an aircraft spends on the ground costs money.

Aynı yöntemi bu soruya da uygulayıp doğru cevaba ulaşıyoruz.
● In the past ten years, communication in the skies has become more problematical because of 4) _____two_(new)_factors__________. The first is that the number of international routes from countries where the aircrews have not had adequate language training has 5)_____increased_____________. The second is that 6)______airlines________ are commercially pressured because every second an aircraft spends on the ground costs money.

Soru köküne odaklanıyoruz yeniden, bizden verilen şıklardaki doğru cevabı işaretlememiz istenmekte.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

C. Mark the best choice.
1. Which of the following can be inferred from paragraph 3?
a) Not all countries have the same attitude when they choose airline staff.
b) If every switch in the cockpit is labeled in English, pilots don’t need to speak English fluently.
c) Native speakers of English are preferred as pilots in most countries.
d) The pilots have to know more than 300-350 words in English.

Hemen soru ile ilgili olan metindeki üçüncü paragrafa yöneliyoruz ve hızlıca bir göz gezdirdiğimiz zaman;

Paragrafın genel olarak farklı ülkelerdeki hava yollarının İngilizceye olan ısrarları ya da rahatlıklarından bahsetmekte.

Sadece bu bilgiyi bilmemiz yeterli neden, şıkları eleyerek gidelim;

“a” şıkkı, tüm ülkelerde hava yolu personeli seçerken aynı tutumu göstermediğinden bahsetmekte – kenarda kalsın bu şık.

“b” şıkkı, uçuş kabinindeki tüm açıklamaların İngilizce olması durumunda pilotların akıcı bir şekilde İngilizce konuşması gerekmediğinden bahsetmekte

direkt eliyoruz çünkü metindeki 3. paragrafta böyle bir bilgi yok.

“c” şıkkı, çoğu ülkede ana dili İngilizce olan pilotların tercih edilmesinden bahsetmekte

direkt eliyoruz çünkü böyle bir anlam çıkarımı da yapamayız 3. paragraftan.

“d” şıkkı, pilotların 300 – 350 kelimeden daha fazla kelime bilmek zorunda olduklarından bahsediyor

evet doğru ama dünyanın her yerinde böyle değil, sadece bazı ülkelerde böyle bir seçenek var diye geçiyor 3. paragrafta.

Bundan dolayı bunu da direkt eliyoruz ve elimizde sadece “a” şıkkı kalıyor ki bu da doğru olan cevaptır.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Soru kökünü anlayıp.

Sadece 3. Paragrafa odaklanmamız bize hem vakit kazandırdı hem tüm parçayı okuyup yanlış bir şık işaretlememizi engelledi.

1. Which of the following can be inferred from paragraph 3?
a) Not all countries have the same attitude when they choose airline staff.
b) If every switch in the cockpit is labeled in English, pilots don’t need to speak English fluently.
c) Native speakers of English are preferred as pilots in most countries.
d) The pilots have to know more than 300-350 words in English.

2. Which of the following is TRUE according to paragraph 4?
a) The pilots who only speak a technical language can deal with an emergency better.
b) When the cabin pressure increases, the pilots’ language control may slip.
c) Pilots who can speak English well don’t need to know the technical language.
d) When there is an emergency, it is possible to lose control of the language.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Aynı yöntemi bu soruya uygulayıp doğru cevaba ulaşıyoruz yine.
2. Which of the following is TRUE according to paragraph 4?
a) The pilots who only speak a technical language can deal with an emergency better.
b) When the cabin pressure increases, the pilots’ language control may slip.
c) Pilots who can speak English well don’t need to know the technical language.
d) When there is an emergency, it is possible to lose control of the language.

Her bir Reading’te ortalama 10 soru yapacağız;

Soruları nasıl böleceğini, öznenin ne olduğunu, cevapta tam olarak neyi yazmam gerektiğini; (ne eksik ne fazla) öğrenmiş olacaksınız.

ÖNEMLİ: Soruyu anlamak cevabın yarısı değildir. Cevabın %70’idir. Geriye kalan %30 diğer detaylara bağlıdır.
Soruyu anlama kısmında İngilizce bilgin, grammar bilgin, kelime bilgin vb her şey dâhil oluyor.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

3. Adım:

Anahtar Kelime ile Okuma Parçasını İnceleme;
Anahtar kelime ile okumada önce soruyu tam anlamaya çalışmanız lazım :(bir önceki adımları takip ederek uygulamalısınız).
Daha sonra soruda geçen kelimeler ile ilgili kısmı metinde bulmaya çalışmalısınız.

Örneğin “What does the teacher ask the students in her second trial?” sorusunda özne “the teacher”.

Bu kelimeyi metinde bulmaya çalışmalısınız, bu şekilde doğru cevaba çok yakın bir konumda bulursunuz kendinizi.

Örneğin “What does the teacher ask the students in her second trial?” “the teacher

Öncelikle başlıklara bakmanızda fayda var.

Başlıklardan birinde “the teacher” varsa demek ki o kısmı okumanız lazım.

Önceki paragraflar ile zaman harcamamış olursunuz ve tüm metni baştan sona okumanıza gerek yoktur.

O kelimenin geçtiği paragrafı bulduktan sonra ise; o paragrafın başından itibaren okumaya başlayın ve

Dikkatli okuma” adımını ne kadar dikkatli okuyorsan o kadar dikkatli okumanız gerekir.

Dikkat edeceğimiz bir diğer nokta ise bağlaçlar.

Dil bilgisinde bağlaçlar işin büyük bir kısmını oluşturmaktadır.

İyi bir bağlaç bilgisi ile soruları daha özgüvenli okur ve anlamlarını oturtmada daha rahat edersiniz.

Mantıklı ve akademik bir yazıda veya akademik yeterliliği olan bir metin ve soruları sıralı bir şekilde hazırlanır.

Bundan dolayı cevapların hepsi de sıralı olacaktır.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

4. Adım:

Dikkatli Okumak

Her zaman önce birinci soruyu okumalısınız.

Daha sonra anlamanız gerekmektedir (2. adımdaki gibi).

Sonra da ilk paragraftan itibaren yavaş yavaş anlaya anlaya okumaya devam etmelisiniz.

Dikkatli okumalısınız, çünkü soruların cevabı çok net bir şekilde parçalar içerisinde geçmez genel olarak.

Bazı durumlarda çıkarım yapmanız gerekebilir.

Şıklı sorularda daha önceden yaptığımız şekilde, her bir şıkı yüzde yüz anlamaya çalışmalısınız.

Her bir kelimesi okunmalı ve şıkkın hiçbir yeri atlanmamalı.

Her okuduğunuz şıkta bir veya iki anahtar kelime bulup altını çizmeniz gerekir.

TOEFL-IELTS-HAZIRLIK ATLAMA SINAVLARINDA READING ÇÖZÜM REHBERİ

Bu şekilde tüm metni okumaya gerek kalmadan anahtar kelimelerin geçtiği kısımlar okumaya başlayınca size yardımcı olur.

Tüm cevap şıklarını okuduktan, altını çizdikten ve tam olarak anladıktan sonra metni tekrardan okumaya devam etmelisiniz.

Şık şık eleyerek gitmenizde fayda olacaktır.

Reading sorularında en son kısımlardaki terimlerle paragrafları eşleştirme veya terimler ile verilen cümleleri birleştirme kısmında ise önce cümlelerden ilkini okumalısınız.

Anladıktan sonra ise terimlere göz atıp birinci terimi teşhis etmeniz gerekir.

Eğer birinci terim ile birinci cümle arasında bir bağlantı kuramıyorsanız bir sonraki terimin yerini bulup, onu okumaya ve bağdaştırmaya devam etmelisiniz.

Bu şekilde bir sonraki cümleye geçiş yaparken ilk terimi anlamış ve iyice pekiştirmiş olursunuz.

READING ÇALIŞMA REHBERİ yazımızın READING çözme noktasında faydalı olduğunu ümit ediyoruz.
Sınavlarınız da başarılar diliyoruz…

toefl ielts hazırlık atlama sınavlarında reading çözüm rehberi

IELTS Çözüm Rehberi

IELTS Çözüm Rehberi

IELTS Çözüm Rehberi

blank

 

error: Tüm hakları saklıdır